mohamada10

عضو
  • تعداد ارسال ها

    0
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در تالار

0 خنثی

3 دنبال کننده

درباره mohamada10

  • درجه
    تازه وارد
  • تاریخ تولد

اطلاعات شخصی

  • محل زندگی
    مشهد
  • علایق
    فوتبال/بارسلونا

بازی هایی که عضوم

  • اکانت مستر90
    ثصیب
  1.  تقابل جذاب منچستریونایتد و بارسلونا

    چه تیمی بالا میرود؟کدام تیم حذف خواهد شد؟ 

    barcelona_man_utd_cl.jpg

    نگاهی به تاریخجه بازی های این دوتیم

    دو تیم پیش از این نیز در چارچوب همین رقابت ها به مصاف هم رفته اند، سایت گل نگاهی به سوابق این دیدارها داشته است: 

    یک چهارم نهایی جام برندگان جام اروپا-1984 
    احتمالا یکی از معروف ترین بازگشت های منچستر یونایتد، بازی برگشت این تیم در یک چهارم نهایی جام برندگان جام در سال 84 بود که با یکی از درخشان ترین بازی های برایان رابسون همراه بود. 
    در ترکیب تیم بارسلونا مارادونای افسانه ای و برند شوستر حضور داشتند و هدایت این تیم را مربی تیم ملی آر‍‍ژانتین در جام جهانی 1978، لوئیس سزارمنوتی، به عهده داشت. بارسلونا بازی رفت در نوکمپ را با گل گرام هاگ به دروازه خودی و ضربه خوان کارلوس روخو، 2-0 به سود خود پایان داده بود و خود را در آستانه رسیدن به نیمه نهایی می دید. 
    اما در شب باشکوه اولدترافورد، مردان بارسا توان مقابله با شیاطین سرخ را نداشتند. ابتدا برایان رابسون روی یک ضربه کرنر دروازه بارسا را گشود و سپس از اشتباهات مضحک مدافعان بارسا استفاده کرد و گل دیگری به ثمررساند. در نهایت فرانک استپلتون ضربه نهایی را وارد کرد تا منچستر در مجموع 3-2 به پیروزی برسد. 
    شیاطین سرخ در مرحله بعد در مقابل یوونتوس قرار گرفتند اما مغلوب درخشش پائولو روسی شدند. مارادونا نیز در همان تابستان بارسلونا را به مقصد ناپولی ترک کرد تا به الهه هواداران تیم جنوبی شبه جزیره تبدیل شود. 

    فینال جام برندگان جام اروپا- 1991 
    هفت سال طول کشید تا دو تیم یک بار دیگر در مقابل هم قرار بگیرند و این بار در فینال همان مسابقات بود. محرومیت تیم های انگلیسی از بازی های اروپایی به دلیل فاجعه هیسل تمام شده بود و یک بار دیگر منچستر یونایتد حریف اسپانیایی اش را غافلگیر کرد و در فینال روتردام 2-1 به پیروزی رسید. 
    بارسلونا غیبت ستاره هایش، گی یرمو آمور و هریستو استویچکف را کاملا احساس می کرد و شیاطین سرخ در نیمه دوم از این موضوع استفاده کرده و با درخشش مارک هیوز که پیش از آن پیراهن بارسلونا را نیز پوشیده بود، به پیروزی رسیدند. 
    رونالد کومن با یک ضربه آزاد استثنایی امید مردان یوهان کرویف را زنده کرد اما در نهایت الکس فرگوسن اولین جام اروپایی اش با منچستر را به دست آورد که اولین جام اروپایی باشگاه از سال 1968 بود. بارسلونا سال بعد در این جام با یک ضربه آزاد دیگر از رونالد کومن در مقابل سمپدوریا به پیروزی رسید و قهرمان شد. 

    مرحله گروهی لیگ قهرمانان- 1995 
    با وجود قهرمانی منچستر در سال 1991 در جام برندگان جام، محرومیت تیم های انگلیسی از بازی های اروپایی آنها را به شدت تضعیف کرده بود و زمان زیادی لازم بود تا بار دیگر به جمع مدعیان بپیوندند. این مساله بار دیگر در سال 1995 به چشم آمد، زمانی که منچستر یونایتد که قدرت بلا منازع جزیره بود، در لیگ قهرمانان در همان مرحله گروهی حذف شد تا بارسلونا و IFK گوتنبرگ به مرحله بعد صعود کنند. 
    در دو بازی رودر رو با بارسلونا، تفاوت کلاس دو تیم کاملا مشهود بود. در اولدترافورد، منچستر یونایتد به لطف گل لی شارپ بازی را به تساوی کشاند؛ پیش از آن روماریو و خوزه ماریو باکرو تک گل مارک هیوز را بی اثر کرده بودند. 
    در بازی برگشت در نوکمپ، تیم رویایی یوهان کرویف با پیروزی 4-0 به تیم حریف درس فوتبال داد. گل های بارسلونا را هریستو استویچکف(2)، روماریو و آلبرت فرر به ثمر رساندند. در این بازی سر الکس یکی از بدترین تصمیمات دوران کاری اش در منچستر را گرفت و به دلیل قانون استفاده ازتنها سه بازیکن خارجی، پیتر اشمایکل کبیر را نیمکت نشین کرده و گری والش بداقبال را درون دروازه قرار داده بود. 

    مرحله گروهی لیگ قهرمانان- 1999 
    فصل 99/1998 لیگ قهرمانان اروپا به دلیل بازی های درخشان تیم ها، یکی از بهترین دوره های تاریخ این رقابت هاست. دو بازی منچستر و بارسلونا در مرحله گروهی که هر دو با تساوی 3-3 به پایان رسید، در زمره این بازی هاست. در بازی رفت در اولدترافورد، منچستر ابتدا با گل های رایان گیگز و پل اسکولز پیش افتاد. 
    برزیلی های بارسا، سونی اندرسون و جیووانی، تیم اسپانیایی را به بازی برگرداندند اما ضربه آزاد دیوید بکام یک بار دیگر تیم میزبان را پیش انداخت. در نهایت لوئیس انریکه با یک ضربه پنالتی امتیازات بازی را تقسیم کرد. 
    بازی برگشت در نوکمپ، یک بازی مهیج و شش گله دیگر بود. بارسلونا برای زنده نگهداشتن امید صعود، به پیروزی نیاز داشت اما با وجود نمایش خیره کننده ریوالدو، که دو گل زیبا زد- اولی روی ضربه آزاد و بعدی با یک ضربه سر- آنها تنها به یک تساوی دست یافتند. 
    در این بازی دوایت یورک و اندی کول ستاره های منچستر بودند و هر سه گل شیاطین سرخ را به ثمر رساندند. بارسلونا در همان مرحله گروهی حذف شد اما منچستری ها یک بار دیگر به نوکمپ بازگشتند تا در فینال جام قهرمانی را از بایرنی ها بربایند. 

    نیمه نهایی لیگ قهرمانان- 2008 
    این دیدار تقابل کریس رونالدو و لئو مسی بود. در حالی که در جدال فردی، بازیکن آرژانتینی بدون شک پیروز بود اما این منچستر یونایتد بود که با پیروزی مقابل حریف به فینال معتبرترین جام اروپایی راه یافت. در بازی رفت در نوکمپ که 0-0 به پایان رسید، رونالدو یک پنالتی خراب کرد که می توانست برای منچستر بسیار گران تمام شود. 
    در بازی برگشت پل اسکولز از اشتباه زامبروتا استفاده کرد و یونایتد را پیش انداخت. منچستر یک بازی پرفشار را در دستور کار قرار داد و فضایی که مردان بارسا برای بازی نیاز داشتند را در اختیارشان قرار نداد. 
    در فینال مسکو، بعد از آن ضربات پنالتی دراماتیک، سرالکس فرگوسن یک افتخار دیگر برای منچستر یونایتد کسب کرد. بارسلونا نیز با رایکارد قطع همکاری کرد و پپ گواردیولا جانشین مرد هلندی شد.