پرچمداران


مطالب محبوب

در حال نمایش بیشترین مطالب پسند شده در 07/08/2018 در همه بخش ها

  1. تو مرا می فهمیمن تورا می خواهمو همین ساده ترین قصه یک انسان استتو مرا می خوانیمن تو را ناب ترین شعر زمان می دانمو تو هم می دانیتا ابد در دل من می مانی…
    3 پسند
  2. اونقدر تنهام ... که گاهی دلم واسه خودم و حالم میسوزه ! خودم ب خودم میگم .. دیونه این چه وضعشه ، تو منو داری ! غصه نخور !
    2 پسند
  3. شب با تمام پیچیدگی اش چه ساده آرامش می بخشد کاش ما هم مثل شب باشیم پیچیده ولی آرام بخش دلها
    2 پسند
  4. بهــ نـآم پروردگـآر قَلَم وجود همچین تاپیکی واقعا تو تالار حِس می شُد *_* فعلا یه مقدمه و معرفی بریمـــ ؛ بعدش قوانین و برنامهــ هـآمون :دیـــ مجوز برای تاپیک از مدیر تالار گرفته شده رپ فارسی به شکلی از موسیقی رپ گفته می‌شود که به زبان فارسی خوانده می‌شود. این سبک موسیقی اگر چه عمدتاً متأثر از سبک رپ آمریکایی است، اما تمام ویژگی‌های آن را ندارد و برخی خصوصیات آن در رپ آمریکا وجود ندارد. رپ فارسی در اواخر دههٔ ۱۳۷۰ خورشیدی در ایران شکل گرفته و خواننده‌های زیادی به طور زیر زمینی و غیر مجاز در این سبک فعال هستند. در ایران رپکن ها از رپ برای اعتراض به مشکلات اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی و غیره استفاده می‌کنند ولی رپ برای موارد دیگری نیز در ایران خوانده می‌شود. تاریخچه پیشینه غربی موسیقی رپ در دههٔ ۱۹۸۰ میلادی و از میان موسیقی سیاه پوستان فقیر متولد شد. رپ در واقع یک نوع موسیقی اعتراض‌آمیز خیابانی است. این موسیقی از پیش پا افتاده‌ترین، سهل‌ترین و خیابانی‌ترین کلمات استفاده می‌کند، بدون این که از حیث ادبی بتوان این نوع استفاده را نقد کرد. در نوشتن متن ترانه‌های رپ، هیچ الزامی برای رعایت قوانین ادبی وجود ندارد. موسیقی رپ به موضوعاتی از جمله: اختلاف طبقاتی، ریاکاری، دعواهای خیابانی، فرهنگ غالب جهانی و همچنین بحران‌های سیاسی می‌پردازد. کلام آن اگرچه قافیه‌هایی ضعیف دارد و در نگاه بسیاری شعر ناب به حساب نمی‌آید، اما با همین سادگی و بی پیرایگی خود می‌کوشد معنایی دیگر از زندگی اجتماعی را به ما یادآوری کند، که بعدی از زندگی مردم کوچه و خیابان است. به نحوی می‌توان گفت چارچوب تعیین شدهٔ موسیقی را که دارای قوانین سخت و مشخص است را خرد می‌کند تا موسیقی در دسترس عامی‌ترین افراد جامعه قرار گیرد. اوایل رپ فارسی اولین آهنگ رپ فارسی در سبک پاپ، توسط حسن شماعی زاده در اوایل دهه ۶۰ همراه فرزندش با مطلع شعر می‌دونم که دروغ میگی وقتی میگی که دوسم می‌داری سپس در اوایل دهه ۷۰ توسط گروه سندی با آهنگ مشهور پری و سپس در اواخر دهه ۱۳۷۰ خورشیدی در یک برنامهٔ تلویزیونی به نام «اکسیژن» در ایران پخش شد. این قطعه توسط شهاب حسینی مجری برنامه خوانده شد و تاحدودی مورد توجه قرار گرفت. تقریباً دو سال بعد از این رخداد، اولین آلبوم رپ فارسی در ایران توسط شاهکار بینش‌پژوه با نام اسکناس منتشر شد. این آلبوم که در سبک رپ طنز بود و اولین آلبوم رپ فارسی بود که در ایران با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد، چندان مورد استقبال واقع نشد. در مورد فعالیت گروه‌های زیرزمینی رپ فارسی در ایران به دلیل پیچیدگی شرایط و تحت فشار بودن هنرمندان این سبک از موسیقی زیرزمینی، منابع موثقی دال بر تاریخچه ی اصلی برنامه‌های ملاقات و نحوه شکل گیری گروه‌های ابتدائی هنرمندانی که در داخل مرزهای ایران شروع به کار کردند، برای عموم پخش نمی‌شود. در اواخر دههٔ هفتاد خورشیدی رپ فارسی شکل جدی تری به خود گرفت، سروش لشکری با نام مستعار هیچ‌کس در داخل ایران (که بیشترین تأثیر را بر این سبک موسیقی داشته است و باعث ماندگاری و تداوم این سبک تا به امروز شده است چرا که تا قبل از آن کسی بصورت رسمی به عنوان خوانندهٔ رپ فارسی مطرح نبود به همین دلیل هیچکس را پدر رپ فارس نیز می‌نامند)، بهنام مهرخوان با نام مستعار دیو سپید در آمریکا از اولین خوانندگان و گروه زدبازی از اولین گروه‌های از این دست هستند که به رپ فارسی پرداختند. موقعیت رپ در ایران در چند سال اخیر به تعداد گروه‌های رپ در داخل ایران افزوده شده‌است. همچنین آهنگ‌های فارسی تعدادی گروه رپ‌خوان در خارج ایران نیز از طریق اینترنت در ایران منتشر می‌شود. با توجه به اینکه که اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توزیع قانونی تولیدات موسیقایی، برای این افراد عملاً امکان‌پذیر نبوده‌است، و با توجه به فقدان قانونی انتشار الکترونیک و حق کپی رایت آثار، پخش این آهنگ‌ها از طریق اینترنت محدود می‌شوند. اغلب گروه‌های رپ زیرزمینی آثارشان را از طریق وب‌گاه‌ها و وب‌نوشت‌های شخصی به گوش شنوندگان می‌رسانند. تصویری که از موسیقی رپ در ایران ترویج می‌شد گاهی آن را مرتبط با جریان‌هایی نظیر شیطان‌پرستی قرار می‌داد. در ۲۵ مهرماه ۱۳۸۷ برنامه‌ای از یکی از شبکه‌های تلویزیونی ایران پخش شد که به گفته سازندهٔ آن، به بینندگان نشان می‌داد که شیطان‌پرستی رابطه‌ای با رپ ندارد. با این حال، به نظر برخی منتقدان این برنامه در عمل تأثیر عکس روی بینندگانش می‌گذاشت. گسترش رپ فارسی به طور زیرزمینی و از طریق اینترنت، به ویژه با توجه به این که قسمت عمده‌ای از آثار زیرزمینی سرشار از فحش و ناسزا بود، باعث شد که دفتر موسیقی وزارت ارشاد در مورد اعطای مجوز به آثار این سبک سخت‌گیرانه عمل کند. مدتی پس از این که قطعه‌ای در سبک «رپ-پاپ» فارسی در عنوان‌بندی مجموعهٔ تلویزیونی «خانه به دوش» از یکی از شبکه‌های تلویزیونی ایران پخش شد، دفتر موسیقی وزارت ارشاد در نامه‌ای به سازمان صدا و سیما از پخش ترانه‌ای با این سبک از رسانه‌ای مانند تلویزیون گلایه کرد. در سال ۱۳۸۴ نیز اولین موزیک «رپ-پاپ» فارسی آهنگ منو ببین با هنرمندی داریا و عماد و بهمن فرجی ساخته شد و از رادیو بی‌بی‌سی نیز پخش شد با این حال، در اواخر سال ۱۳۸۵ خورشیدی آلبومی ۸ قطعه‌ای از مجید غفوری با نام «نگو دیره» منتشر شد که در یکی از قطعه‌های آن بخش‌هایی به سبک رپ توسط یاس خوانده شده بود. شایعاتی در مورد مجوز نداشتن این آلبوم یا مجاز شدن موسیقی رپ شکل گرفت که در نهایت با تأیید رسمی مجاز بودن این آلبوم توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، بر طرف شد. خوانندگان رپ ایرانی برخی از رپکن ها و گروه هایی که در رپ فعالیت می‌کنند از خواندن شعرهای دور از ادب پرهیز می‌کنند و آن را دور از فرهنگ ایرانی می دانند و یا کمتر از این کلمات استفاده می‌کنند.در حالی که برخی دیگر در تبعیت از رپ غربی، الفاظ دور از ادب را پایه ی رپ دانسته و رپ را بدون آن بی معنی می پندارند و در شعرهایشان این الفاظ را به کار می‌برند ولی در هر صورت امروزه این الفاظ به صورت مفیدتری و فقط برای بیان بهتر منظور استفاده می شود. برخی ترانه‌هایی که توسط عموم شنوندگان ایرانی به عنوان رپ شناخته می‌شوند، با تعاریف بالا از رپ فارسی مطابقت ندارند. خواننده هایی که عنوان خالطور شناخته میشوند و ترانه هایشان خارج از موضوع اصلی رپ است و تنها شباهت‌شان با رپ فارسی در آن است که قسمت عمدهً متن ترانه به صورت دکلمه و غیر آوازی خوانده می‌شود. اگر چه چنین قطعاتی با سبک ریتم و بلوز نزدیکی بیشتری دارند تا با سبک رپ غربی، با این حال در فرهنگ عامه به عنوان رپ فارسی طبقه‌بندی می‌شوند. در عرصهٔ موسیقی ایران، می‌توان گروه‌های رپ را به چند دسته تقسیم کرد: گروه‌هایی که مضمون‌های اعتراض‌آمیز سیاسی و اجتماعی را به کار می‌گیرند مانند، علی سورنا، ش.ن ، بهرام، هیچ‌کس، علی قاف، مهدار و فدایی که مضمون آنها انتقاد از سیاست‌های اجرایی، فضای حاکم بر کشور و مشکلات ناشی از سیاست‌های غلط دولت است. گروه‌های که جنبه‌های خشن و مبارزه جویانهٔ سبک گنگستا را جذب کرده‌اند. این دسته را می‌توان «رپ خوان‌های خیابانی» نامید. در این بخش از گروه‌ها و خواننده‌هایی نظیر زدبازی، رضا پیشرو و حصین می‌توان نام برد.[۹] گروه‌های اخلاقی‌تر که می‌کوشند ارزش‌های اجتماعی را تذکر بدهند. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از بی‌باک، یاس و حامد فرد. البته باید این را نیز گفت که تذکر دادن این ارزش‌ها، زبانی در سطح کوچه و خیابان دارد و بیشتر با نظری مثبت، خوبی‌های قشری به مبارزه با بدی‌های قشری می‌پردازند. رپ‌های نزدیک به جریان‌های غالب موسیقی پاپ، سرگرم‌کننده و رمانتیک. از میان آن‌ها می‌توان به شاهکار بینش پژوه، اردلان طعمه، امیر تتلو، رضایا، حسین تهی، توای‌اف‌ام، گروه سندی و شاهین فلاکت اشاره کرد. بازتاب در صداوسیما در سال ۱۳۸۵ خورشیدی، رضا عطاران در عنوان‌بندی چند مجموعهٔ تلویزیونی از جمله متهم گریخت موسیقی رپ اجرا کرد. هم‌چنین در تعطیلات نوروزی سال ۱۳۸۶ مجموعهٔ تلویزیونی دیگری به کارگردانی رضا عطاران به نام ترش و شیرین از شبکهٔ سوم سیما پخش شد که در عنوان‌بندی آغازین آن، رضا عطاران یک شعر (از نیلوفر لاری‌پور) را به صورت رپ می‌خواند و محسن نامجو نیز با آواز وی را همراهی می‌کرد. رضا عطاران و امیرحسین مدرس در عنوان‌بندی یک مجموعهٔ تلویزیونی دیگر به نام خانه به دوش نیز قطعه‌ای به سبک «رپ-پاپ» فارسی خواندند، که مورد توجه قرار گرفت در پاییز سال ۱۳۸۵ پس از انتشار فیلم خصوصی زهرا امیرابراهیمی، یک خواننده رپ به نام یاسر (با نام هنری یاس)، با خواندن قطعه‌ای به نام «سی‌دی رو بشکن» و تشویق شنونده به قطع زنجیرهٔ پخش فیلم خصوصی آن بازیگر تلویزیون، ابعاد اجتماعی موسیقی رپ را بیش از پیش به نمایش گذاشت. در زمستان سال ۱۳۸۵، سروش لشکری با اسم هنری هیچ‌کس، در ترانه‌ای به نام «وطن پرست» در دفاع از برنامه انرژی هسته‌ای ایران که از موضوعات مهم سیاسی وقت بود کرده‌است. همچنین در این آلبوم (جنگل آسفالت)، مهدیار آقاجانی آهنگساز این آلبوم از تلفیق موسیقی سنتی ایرانی با سبک رپ بهره برده‌است و صدای سازهایی مانند عود، تمبک، نی، دف، قانون و آوازهای ایرانی در آن شنیده می‌شود. موسیقی رپ ایران در اواسط دههٔ ۸۰ خورشیدی دچار نوعی بحران شد از یک طرف آهنگ‌های با مضامین غیراخلاقی و ترویج استفاده از مواد مخدر توسط عدهٔ محدودی از خوانندگان رپ و از سوی دیگر آهنگ‌های سیاسی-اجتماعی که از سوی خوانندگانی مانند بهرام و و شاهین نجفی و هیچ‌کس و ... خوانده می‌شد، موسیقی رپ ابعاد تازه‌ای به خود گرفت و باعث شد تا بحث مبارزه با موسیقی رپ شکلی جدی بگیرد و سریال فیلتر شدن سایت مربوط به این سبک موسیقی آغاز شد، تعداد زیادی از خوانندگان این سبک بازداشت شدند از جمله بهرام، هیچ‌کس، پیشرو و قاف. همچنین استودیوهایی که در آن آهنگ‌های خود را ضبط می‌کردند توسط نیروی انتظامی پلمپ شد. اما هرچه گذشت تب رپ داغ تر شد آهنگ‌های با مضامین غیراخلاقی کم رنگ تر شد و جایش را آهنگ‌های اجتماعی-اعتراضی و سیاسی گرفت مثلاً افرادی مانند بی‌باک، شاهین نجفی، عرفان (خواننده)، رضا پیشرو، بهرام، یاس و هیچ‌کس از جمله کسانی بودند که بیشتر آهنگ‌های آنها مضمونی اجتماعی داشت. رابطه شعر رپ فارسی با بحر طویل «بحر طویل» یکی از قالب‌های نسبتاً نوین شعر فارسی است که سرایش رسمی آن تقریباً از دورهٔ صفویه آغاز شد. از دیدگاه فنی این قالب از تکرار نامحدود و دلخواه یک رکن عروضی سالم به‌مانند «فاعلاتن» ساخته می‌شود و همچنین لزومی برای طول مصراع‌ها در آن وجود ندارد. یک مصراع می‌تواند تا جایی که سراینده احساس می‌کند باید کشیده گردد، کشیده شود و سپس قافیه‌ای آورده شود و به مصراع بعد برویم. البته بحر طویل علاوه بر قافیهٔ پایانی می‌تواند در میانهٔ مصراع هم قافیه داشته باشد. در حال حاضر، بسیاری از رپ خوان‌های ایران، در تلاش برای نزدیک کردن شعرهای خود به این گونهٔ شعری هستند. در زبان فارسی، زیبایی‌شناسی بحر طویل بسیار ساده و زودیاب و لذت‌بخش بوده‌است و شاید به همین دلیل باشد که این قالب از قالب‌های عامیانه و مردم‌پسند شعر فارسی بوده‌است و شعرای مهم و جدی چندان به سرودن آن تمایلی نداشته‌اند. شاعر طنزپرداز معاصر «ابوالقاسم حالت» منظومهٔ «هدهدنامه» اش را در این قالب سروده‌است. متن برخی ترانه‌های رپ فارسی از جهت شعری شباهت زیادی با بحر طویل دارد اگر چه از نظر محتوایی و استفاده از وزن‌های عروضی چنین شباهتی را ندارد. از معدود اشخاصی که در رپ فارسی از این سبک شعری پیروی می‌کنند می‌توان «بابک تیغه» و وحید از گروه ارتش قلم را نام برد.
    1 پسند
  5. پسره تو كليسا نشسته بوده، يهو مي‌بينه يه دختر خيلي خوشگل مياد تو. ميدوه ميره پشتِ يه مجسمه قايم ميشه. دختره مياد ميشينه جلوي محراب و ميگه: اي خدا! تو به من همه چي دادي ، پول دادي ، قيافه دادي ، خانواده خوب دادي... فقط ازت يه چيز ديگه ميخوام... اونم يه شوهر خوبه ...يا حضرت مسيح‌! خودت كمكم كن! پسره از پشت مجسمه مياد بيرون ميگه: عيسي هل نده!‌ هل نده زشته ، خودم ميرم! طرف عروسي ميكنه، هفته بعد دست خانوم رو ميگيره ميبره دكتر ، ميگه: اقاي دكتر ما بچه دار نميشيم!! دكتره ميپرسه: چند وقته ازدواج كردين؟ طرف ميگه: يك هفته است!! دكتره شاكي ميشه، ميگه: داداش من، اين زنه ، مايكرووِيو كه نيست تُو قلبمی ، تُو خونمی ، تُو تموم وجودمی ........ رفتم دکتر ، ميگن انگل داری دو تا دانمارکی با هم همسایه بودن ... هر سی ثانیه برق یکیشون می رفت ... تحقیق می کنن می بینن از چراغ راهنمایی برق ميدزدیدن به عضنفر میگن از قفل فرمونت راضی هستی میگه آره فقط سر پیچ اذیت می کنه! اگر خوشتون اومد پسند کنین
    1 پسند
  6. خوشبـَختی همان ! لحظه ایست که ! احساس میکنی خدا کنارت ! نشسته و تو بـه احترامش ! از گناه فاصله میگیری.
    1 پسند
  7. حتما که نباید بهت بگه برو همین که روزت شب میشه شبت روز .. هیچ حالی ازت نپرسه یعنی برو
    1 پسند
  8. خستم از خیابون و پیاده رو هاش ازت که خواسته بودم مواطبم باش ...
    1 پسند
  9. اگر موهایت نبودباد راچگونه نقاشی میکردم . . . !؟!
    1 پسند
  10. در زندگی لحظاتی پیش می آید که انسان نه کسی را دوست دارد و نه دلش می خواهد کسی او را دوست داشته باشد ...
    1 پسند
  11. وقتی از «مایکل شوماخر»قهرمان هفت دوره از مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک جهان رمز موفقیتش را پرسیدند او در جواب فقط یک جمله گفت: «تنها رمز موفقیت من این است زمانی که دیگران ترمز می گیرند من گاز می دهم!»
    1 پسند
  12. 1 پسند
  13. HMA

    دلم می خواهد برگردم به دنیای کودکی... 

    دلم می خواهد برگردم به دنیای کودکی...
    1 پسند
  14. خدایا تو که باشى تمام دورها نزدیک و تمام ناممکن ها ممکن مى شوند! گرماى بودنت را از سرماى روزگار ما نگیر
    1 پسند
  15. همچون رودخانه باشیم هرگاه شخصی به مابدی کرد از بدی آن شخص بگذریم مانند آب رودخانه که ازسنگ وشن میگذرد و آنها راشستشو میدهد شاید باگذشت، تغییرش دادیم …
    1 پسند
  16. بتمن جوکر: اگر کاری رو خوب بلدی انجام بدی.هیچوقت مجانی انجامش نده.
    1 پسند
  17. 1 پسند
  18. 1 پسند
  19. نوشته‌ های روی شن مهمان اولین موج دریا هستند حكاكی‌ های روی سنگ مهمان همیشگی تاریخند اما دوستان خوب حك شدگان روی قلبند و ماندگارانی ابدی
    1 پسند
  20. گذشته هایت راببخش زیرا آنان همچون کفش های کودکیت نه تنهابرایت کوچکند بلکه تو را از برداشتن گام های بزرگ بازمیدارند
    1 پسند
  21. 1 پسند
  22. 1 پسند
  23. انگلیس 2 - 2 کلمبیا "90 انگلیس 3 - 3 کلمبیا "120 انگلیس 7 - 8 کلمبیا PK سوئیس 2 - 2 سوئد "90 سوئیس 2 - 2 سوئد "120 سوئیس 4 - 5 سوئد PK پسندیدم
    1 پسند
  24. آب در هاون کوبیدن است اینکه من شعر بنویسم و تو فال قهوه بگیری وقتی؛ آخر همه شعرهای من تو می آیی؛ و ته همه ی فنجان های تو من میروم !!
    1 پسند
  25. درود دوست عزیز همونطوری که بعضی از کاربرا گفتن ، با کلی زحمت و تایم تیم رو به اینجا رسوندن و خیلی از کاربرا هستن که خریدهای میلیونی کردن از سایت و همچنان هم ادامه داره ! تکلیف اینها چیه ؟ من میلیون پول خرج کنم آخرش به هیچ ؟ لطفا قبل از ارائه پیشنهاد کمی تامل کنید که این پیشنهادتون چه بازخوردی خواهد داشت . موردی بود خصوصی در خدمتم قفل
    1 پسند
  26. باز خوبه "خانومــِش" بوده... شبکه ورزش زیاد از این سوتی ها میده.بدترین سوتیـش توی پخش مسابقات اسب سواری بود. موفق باشی
    1 پسند
  27. گفت و گو با خدا اگر ذره بین نگاه قوی باشد در تمام صفحه های ورق خورده ی زندگی اثر انگشت او دیده می شود چه بچه گانه است که فکر می کنیم همه اش را به تنهایی ، رنگ کرده ایم . . .
    1 پسند
  28. 1 پسند
  29. 1 پسند
  30. 1 پسند
  31. 1 پسند
  32. 1 پسند
  33. 1 پسند
  34. 1 پسند
  35. 1 پسند
  36. 1 پسند
  37. 1 پسند
  38. 1 پسند
  39. ‏گوش نمیدی كه بفهمی ، گوش میدی که فقط جواب بدی ..
    1 پسند
  40. عهـ من استراحتـ خوردم دور بعدیو بعدیم همینجوری پیش بره ایشالا فینالـ میبنمتونـ یه پیشنهاد حسین جان : اگه مسابقاتـ به صورت گروه بندی برگزار میشه گروه هارو مشخص کنـ که کی به کیه اگه ن بصورتـ حذفیهـ باز مشخص کنـ (ینی همش قرعه ننداز) یه بار قرعه بنداز بعدش بگو برنده فلان بازی با برنده فلان بازی و تا فینال برو
    1 پسند
  41. هی من از تو شعر می نویسم ... هی تو نمی آیی ! این طور که پیش برود حافظ را پشت سر خواهم گذاشت .. پس بیا... پیش از آن که خیلی دیر شود...
    1 پسند
  42. راه میروم و شهر زیر پاهایم تمام میشود ! تو … هیچ کجا نیستی…
    1 پسند
  43. از دور مرا می نگری و پیش نمی آیی ... اما نازنینم ... فاتحه بر سر مزار خوش تر است ...
    1 پسند
  44. الان از تو کپی کردم چشم جایزه هم می دم بهت ببینم می تونی قهرمانی مسترکاپ رو بگیری یا نه !
    1 پسند
  45. آیتم نظرسنجی ندارم خب تالار ی کم ایراد داره برای من دایوید لوییز تو بودی دیگه؟ با تو 6 تا تیم از ایتالیا بود ک صعود کرد ندارم از اینا
    1 پسند
  46. 1 پسند
  47. تا الان ک اوله ولی برای اطلاع سایرین و راحتی کار حسین پیشنهاد دادم
    1 پسند
  48. یه پیشنهاد دارم حسین بعد هر مرحله که صعود کننده ها رو می نویسی، قید کن بیشترین برد مربوط ب کدوم اتحاد بوده و تعداد برد اتحاد ها رو هم اگه برات مقدوره بنویس. اینجوری بعد فینال محاسباتت برای تعین اتحاد برتر راحت تره
    1 پسند
  49. دوست عزیز! اینجا جای پیشنهاد دادن برای بهتر شدن بازی هست... درخواستهایی شخصی اینطوری رو نباید توی این قسمت مطرح کنی ضمنا خرید و فروش تیم تخلف محسوب میشه... نباید همچین درخواستی رو مطرح کنی اینجا
    1 پسند
  50. راه دیگه برای حذف لینک اینه ک ویرایش رو که زدی، همه ی عکس ها رو دونه دونه کپی کنی و اینجا توی تاپیک پیست کنی ی کم وقت گیره ولی چاره ای نیست اگه این هم نشد مرورگرت رو تغییر بده، منم این مشکل رو داشتم، با تغییر مرور گر از فایرفاکس به کروم حل شد
    1 پسند